AKTUALNOŚCI
informacje z życia Seminarium
wspólny wyjazd międzysemestralny

10-13 lutego 2018 | Szczytnik

Ufff! Koniec sesji! Część z nas wyruszyła na Dolny Śląsk, by odpocząć po trudach pierwszego semestru tego roku formacyjnego. Naszym celem była Szczytna, a dokładniej nasz przytulny dom zakonny położony na Szczytniku, tuż obok zamku i punktu widokowego. Zanim jednak tam dotarliśmy, zajrzeliśmy do Henrykowa, gdzie mieści się ogromne opactwo cystersów.

Świątynie i zamek

Pierwszego dnia odwiedziliśmy kilka z ogromu wyjątkowych miejsc w tym rejonie. Najpierw nasz szlak poprowadził nas do Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej w Krzeszowie, gdzie znajduje się bazylika nazywana „europejską perłą baroku”.

Następnie pojechaliśmy do zamku Książ. Poznaliśmy historię tego miejsca i jego mieszkańców, włącznie z kilkoma tajemnicami.

Ostatnim punktem zwiedzania była Świdnica, a dokładnie największy drewniany kościół w Europie – Kościół Pokoju, oraz katedra.

kuria diecezjalna w Świdnicy

Komu w drogę, temu…?

Kolejnego dnia rozdzieliliśmy się. Część ruszyła na podbój stoków w Zieleńcu. Inni zwiedzali miasto Kłodzko. Reszta zrobiła sobie długi spacer, który uwzględniał przejście przez malownicze Duszniki Zdrój.

Koń jaki jest, każdy widzi

Na koniec zostawiliśmy sobie coś równie wyjątkowego jak poprzednie miejsca – ZOO we Wrocławiu. Udało nam się przejść sporą jego część, jednak najbardziej ciekawiło nas całkiem niedawno wybudowane afrykarium. Nie zawiedliśmy się! Trudno jednak to opisać, koniecznie trzeba zobaczyć!

Teraz czas na kolejny semestr i kolejne wyzwania.

GALERIA

(Kliknij na zdjęcie, aby powiększyć)